10 Ekim 2011 Pazartesi

Nefsin yaratılışı



NEFS;

Allah’ü teala hazretleri,bizleri yaratmadan önce,nefsi yarattı ve dediki;Ey Nefs!Ben kimim? Nefs dediki;Sen sensin,Ben benimAllah’ü teala bu nefsi dokuzbin sene cehennem ateşinde yaktı ve sonra tekrar sordu;Ey Nefs!Ben kimim?Nefs dediki;Sen sensin,Ben benimAllah’ü teala bu nefsi,bin sene aç bıraktı ve sonra tekrar sorduEy Nefs!Ben kimim? Sen benim Rabbim’sin dedi ve Allah’ın büyüklünü kabul ettiİşte nefs bir tek aç kalınca boyun eğdiAllah’ü tealnın orucu bizlere farz kılmasını sebeblerinden biri de budurKul tek başına,nefsiyle mücadele edemez Buna gücü yetmezNefs ile Allah dostlarının yardımıyla,mücadele edilirÇünkü o
nlar,nefs ile mücadele edip hakkın rızasını kazanmışlardırOnların gittiği yoldan gitmek,kısa yoldan Hakk’ka ulaşmaktır Rehbersiz yola çıkan kaybolurRehber edinen ise,dolaşmadan,kaybolmadan varacağı yere,az bir zahmet çekerek ulaşırNefs dünyalık ister,Ruh Allah’ı Nefsin yemeği dünya nimetleridir,Ruhun yemeği,Allah sevgisidirNefsin sermayesi isyan,Ruhun sermayesi sabırNefsin şehveti hevasına uymak,Ruhun ki Allah’ın habibine uymakNefsin arkadaşı şeytan, Ruhun arkadaşı,Allah dostlarıdırNefsin ateşi, cehennem,Ruhun suyu cenneti aladır “Nefsini bilen, Rabbini bildi”
Nefsin Yaratılışı “Nefse zor gelen her şey,hayılıdır”
“Nefse boyun eğen,onun kölesi olur”
“Nefsini rezil eden,aziz olur”

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Cenab-ı Allah yarattığı şeylerin hepsine yüce kitabı Kur'an'da yer vermiş; adem, şeytan, cennet, cehennem, cin vs. Ama önce nefsi yarattığı ve nefsi hizaya getirmek için onu böyle cezalandırdığına ilişkin hiçbir açıklama ile karşılaşmadım. Nefs ile ilgili anlattığınız olayı, İslam alimlerinin nefsin ne kadar inatçı ve egoist bir varlık olduğunu izah edebilmek için kurguladıklarını düşünüyorum. Acaba bir yanlışlığım mı var? Bir yanlışlığım ya da bir eksikliğim varsa, bundan Yüce Allah'a sığınırım.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil