17 Ocak 2010 Pazar

Gece Namazı




Yüce Rabbimiz gece namazlarini kilanlari, seherde uyanik olanlari cennet nimetlerine kavusacaklar diye Kuran da medhu sena etmistir. " Seher vaktinde Allah'tan bagis dileyenler."(Al-i Imran suresi) iste Kuran lisaniyla medhedilmek isteyen seherde uyansin ve gece namazlarina devam etsin.


Peygamberimz (s.a.v) söyle buyurmuslardir:
üç ses vardir ki Allah bu sesleri sever:
1- horoz sesi
2- Kuran okuyanin sesi
3- Seher vakti istigfar edenlerin sesi
( Ramuzul ehadis, s: 267)
seherler cok kiymetli ve bereketli vakitlerdir gecenin bütün derinliigi Rahman'in yüce magfireti bu vakitte çogalir ve insanlar Allah'a daha yakin olurlar...
Bilali Habesi seherde insanlari su sekilde uyandirirdi;
Ey gaflet uykusuna dalanlar artik uyanin
Sabahin fecri, gecenin karanligini deldi.
Ey uyuyan! uykudan uyan, kalk
Seni dinlendiren Rabbine dön, gece suratle gitmektedir.
Ey kendisini uyku kaplamis zavalli!
Sen uyuyorsun fakat Rabbin uyumaz.
Rabbin seni kapisina davet ediyor
Kalk! seni af buyurmasi için niyaz eyle!

"Gecenin bir kısmında kalk, sana aid nafile olarak onunla (Kur'an'la) namaz kıl. Umulur ki Rabbin seni övülmüş bir makama ulaştırır." ( isra suresi 79)

"Onların yanları (gece namazına kalkmak için) yataklarından uzaklaşır. Rablerine korku ve umutla dua ederler ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden infak ederler." ( secde suresi 16)

5 yorum:

  1. Efendim, merhabalar; Ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dün beni ziyaret eden bir arkadaşın bloğunu ziyaret etmek istedim, ne doğru dürüst bloğunun içeriğini görebildim, ne de tekrar çıkabildim, bilgisayarı resetlemek zorunda kaldım. Ben böyleysem mutlaka diğer ziyaretçilerinin de böyle olduğunu sanıyorum. Ondan sonra oturdum işte son ziyaret ettiğiniz bloğumu yazmak zorunda kaldım.

    Gece namazı ile ilgili bloğunuzu da inceledim. Yüce Allah Yüce Kitabında :"Namazın insanın nefsine ağır geleceğinden" bahsediyor. Emin olun bu kişilere göre elbette değişir, ama ben vakit namazlarını ancak eda edebildiğim için, ayda bir anca o da eğer uyanık kaldıysam kılmıştım gece namazını.

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  2. Namzalarla ilgili konuları çok sevdiğim için tekrar geldim. Ben hep namaza hırsızlık yapıyorum. Yüreğimle bedenim uyumlu değil.

    YanıtlaSil
  3. S.A.R ECEP Bey Ben de sizin ziyaretinize memnun oldum.Rabbim Namazı hakkıyla kılanlardan eylesin hepimizi.Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
  4. geceyi hakkıyla ihya esenlerden olmak duasıyla

    YanıtlaSil
  5. G ECE NAMAZI ÇOK FAZİLETLİ O KADARDA ZOR OLAN BİR ŞEY rABBİM ZORLUĞU YENİP KILANLARDAN OLMAMIZI NASİP ETSİN İNŞ.SEMİHA

    YanıtlaSil