15 Kasım 2009 Pazar

ALLAH (c.c.)İsimleriyle (Kur'an ışığında Dualar) El Karib

el Karib: Kullarına çok çok yakın Olandır Allah azze ve celle.
Aziz ve celil Olan Allah kullarına şah damarından daha Yakındır; kullarını da kendisine yakın olmaya davet eder.
Kendisine yapılan yakarış ve duaları hangi dilde olursa olsun hiçbir aracıya gerek olmadan duyar ve muhakkak cevap Verir.

******
"Andolsun, insanı Biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz ve biz on şah damarından daha yakınız."
(Kaf Suresi 16. Âyet Meali)
Ey bana benden daha yakın Olan Rabb'im!
Ey günahları Affeden!
Ey tevbeleri kabul Eden!
Ey kendisine yönelenlere yakınlık Gösteren!
Ey şah damarımdan daha yakın Olan bana!
Ey Karib!

******
"...Çünkü Rabbim (kullarına) çok yakındır, (dualarını) kabul edendir."
(Hud Suresi 61. Âyet Meali)

Rabb'im!
Bana benden daha yakın Olan yalnız Sensin!
Günahları Affeden yalnız Sensin!
Yalnız Sensin tevbeleri kabul Eden!
Yalnız Sensin Kendisine yönelenlere Yakın Olan!
Kendisine yönelenlerin günahlarını Bağışlayan yalnız Sensin!
Yalnız Sensin bana benden daha Yakın!
Karib Olan Sensin Rabb'im!

********
"Kullarım sana, beni sorduğunda (söyle onlara): Ben çok yakınım.

Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm.

O halde (kullarım da) benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki doğru yolu bulalar."
(Bakara Suresi 186.Âyet Meali)
********
Karib Adınla Rabb'im;
İndirdiğin Kitabı her şeye tercih etmemi nasip Eyle!
Senin küçük Gördüğünü küçük görmemi;
Senin Yücelttiğini yüceltmemi nasip Eyle!
Rabb'im!
Karib Adınla Senden, itaate sevkeden ümit;
Günahlardan uzaklaştıran korku;
Ve beni hakikate taşıyacak murakabe niyaz ederim!
Rabb'im!
Karib Adınla Senden,
Gizli aşikâr neyim varsa Sana has kılmamı nasip Etmeni niyaz ederim!
*******
"O, gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra Arş'ın üzerine istivâ edendir.
Yere gireni ve ondan çıkanı, gökten ineni ve oraya yükseleni bilir.

Nerede olsanız, O sizinle beraberdir. Allah yaptıklarınızı görür."
(Hadid Suresi 4. Âyet Meali)
*****
Rabb'im!
Sen Karib'sin!
Bana benden daha Yakınsın!
Dilimden hep hayır sadır olmasını nasip Eyle Karib Adınla!
Karib Adınla; Elimden hayır sadır olmasını nasip Eyle Rabb'im!

*******
" Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve sellem) diliyle dua ediyorum Sana Rabb'im!

Duamı kabul et Dergâhında: " Allah'ım! Bana Seni sevmeyi, Seni sevenleri sevmeyi ve Sana yakınlaştıracak her şeyi sevmemi nasip eyle!" Âmin!
*******
"Güzel davrananlara daha güzel karşılık, bir de fazlası vardır.

Onların yüzlerine ne bir toz (kara leke) bulaşır ne de bir horluk (gelir).

İşte onlar cennet ehlidirler.

Ve onlar orada ebedî kalacaklardır."
(Yunus Suresi 26. Âyet Meali)

*******
Rabb'im!
Yarattığın bütün şerefli nefisler gibi;
Benim de Sana tam ve kâmil bir imanla ibadet etmemi nasip Eyle!
İbadetimle ve amelimle beni Sana Yakınlaştır Rabb'im!
Rabb'im!
Beni iyi iş ve Salih amel yapanlardan Kıl Karib Adınla!
Bana iyiliklerden daha güzel iyilik;
Ve ziyadesinde Sana yakınlık mertebesi Bahşet!

*******
Sen ki beni benden daha iyi Tanıyorsun Rabb'im!
Sen ki şah damarımdan daha Yakınsın bana!
Ruhumun gel gitlerini kim duyabilir Senden başka!
Ey taptığım Allah!
Ey Karib!
Kim yardım edebilir ki bana Senden başka!
Şah damarımdan daha yakın Olan Senden başka
Kim yardım eder bana ey Karib!
Yaptığım her işimle beni Sana Yakınlaştır Rabb'im Karib Adınla!
Kullarına en yakın Olacağın Cennetini;
V'adin olan Cennetini nasip eyle bana Rabb'im;
Cennete yaklaştıracak ameller yapmamı nasip Eyle Karib Adınla!
Ve Cennette de Rabb'im;
Karib Adınla, en çok yine Sen yakın Ol bana!
Âmin! Âmin! Âmin!

V'el hamdülillahi Rabbil âlemin!

http://www.ihvanforum.org/dua-lar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder