15 Kasım 2009 Pazar

ALLAH (c.c.)İsimleriyle (Kur'an ışığında Dualar) El Mucip

el-MUCÎB: Tüm yönelenlerin dileklerine cevap Verendir
Allah (azze ve celle).
İcabet eden, isteyene karşılık veren, teklifleri bilen
ve O'na yalvaranların isteklerine icabet eden ve karşılık Verendir.
Allah (azze ve celle) duaları kabul Edendir.
Kendine dua edip yalvaranların isteklerini işitip cevap veren, onları cevapsız Bırakmayandır Allah (azze ve celle)
Allah (azze ve celle)kendisine dua edip yalvaranların isteklerini İşitip onlara cevap verir.
Allah (azze ve celle) katında hiçbir dua cevapsız kalmaz!
****
"Şayet kullarım Beni senden sorarlarsa gerçekten
Ben çok yakınım.
Bana dua edince duacının duasını kabul ederim;
O halde onlar da Benim davetime koşsunlar
ve Bana layıkıyla iman etsinler ki, doğru yola gidebilsinler."
(Bakara Suresi 186. Âyet Meali)
****
Ey yerin göğün Sahibi!
Ey İşiten!
Ey Gören!
Ey sinelerden gizleneni de Bilen!
Ey en Merhametli!
Ey en Şefkatli!
Ey en güzel Dost!
Ey dualara cevap Veren!
Ey duaları kabul Eden!
Ey Mucîb!
Ey yoluna ram olduğum Allah!
****
Hiç şüphe yok ki Sen İşitensin Allah'ım!
Hiç şüphe yok ki Sen Bilensin!
Sen dualara cevap Verensin hiç şüphe yok ki Allah'ım!
Mucîbu da'vete'l Muttarîn'sin Sen!
Sen çaresizlerin dualarını kabul Edensin!
Benim de duamı kabul et Dergâhında!
Beni darda bırakma!
Beni Sensiz bırakma!
Mucîbü'd dua Sensin Rabb'im!
Sen duaları kabul Edensin!
Benim de duamı kabul et Dergâhında!
****
"Semûd kavmine de kardeşleri Sâlih'i ( elçi gönderdik).
Dedi ki: Ey kavmim!
Allah'a kulluk edin.
Sizin O'ndan başka ilahınız yoktur.
O sizi yerden (topraktan) yarattı.
Ve sizi orada yaşattı.
O halde O'ndan mağfiret isteyin; sonra da O'na tevbe edin.
Çünkü Rabbim (kullarına) çok yakındır, (dualarını) kabul edendir."
(Hud Suresi - 61. Âyet Meali)
****
Kederli bir rüya sanki hayat;
Ve kader deyip bir kalemde geçtiğimiz şey,
Bu rüyanın ta kendisi.
Bir gün uyandığımızda bu kederli rüyadan,
Hakiki yurdumuzda,
Meleklerin duası karşılasın bizi Rabb'im!
Sen ki Karîbu'l Mucîb'sin;
Duaları kabul Edensin Sen!
Ve takdir Senindir!
Meleklerin duasını nasip eyle bize!
Ve kabul et Meleklerinin duasını Rabb'im!
Bizi dergâhında Utandırma!
****
"Rabbiniz şöyle buyurdu: "Bana yalvarın ki, size karşılık vereyim;
çünkü Bana ibadet etmeyi kibirlerine yediremeyenler, yarın hor,
hakir cehenneme gireceklerdir. " buyurdu."
(Mümin Suresi 60. Âyet Meali)
****
Attığım her adımda;
Aldığım her nefeste
Muhtacım Sana Allah'ım!
Beni Sana yaklaştıracak ameller yapmamı nasip eyle!
Kalbimle;
Ruhumla;
Seslendiğimde Sana;
Sana umutla
Sana hayranlıkla;
Sana sadakatle dua ettiğimde,
Duamı kabul eyle Dergâhında!
Benin kimsesiz,
Beni Sensiz bırakma!
****
"Andolsun, Nuh bize yalvarıp yakardı.
Biz de duayı ne güzel kabul ederiz!"
(Saffat Suresi 75. Âyet Meali)
****
Allah'ım!
Yarattığın bütün varlıklara ilminle;
Dua edenlere de dualarını kabul etmekle yakın Olansın Sen!
Hiçbir hâlimiz gizli değildir Senden.
Yaptığımız her şeyi Bilen;
Ve kalbimizin sesini de İşitensin Sen!
Rabb'im!
Nuh'u (Aleyhisselam) İşittiğin gibi tıpkı;
Tıpkı balığın karnındaki Yunus'un (Aleyhisselam) duasını
İşittiğin gibi;
İşit kalbimden geçenleri.
Duaları kabul eden Mucîb Adınla kabul et dualarımı.
İmdada yetişen Selâm Adınla,
Yetiş imdadıma Rabb'im!
Senden başka kimsenin gücü yetmez duaları işitmeye!
Kimsenin gücü yetmez duaları kabul etmeye.
****
Suyu bağrına çeken bir toprak gibi taşırım dualarımı kalbimde Rabb'im!
Büyülü yağmur damlalarıyla baştanbaşa yıkanan mavi sema gibi;
Tertemiz bir kalple taşırım kalbimde dualarımı!
Ve beni yalnız Sen Duyarsın Rabb'im!
İşiten;
Duyan;
Gören;
Bilen;
Duaları kabul Eden Adınla kabul et dualarımı!
Mahcup etme Dergâhında beni!
Beni utandırma Huzurunda!
Beni ateşin azabından koru!
Âmin! Âmin! Âmin!
V'el hamdülillahi Rabbi'l âlemin!

http://www.ihvanforum.org/dua-lar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder