15 Kasım 2009 Pazar

ALLAH (c.c.)İsimleriyle (Kur'an ışığında Dualar)

el Vafi: Verdiği sözden dönmeyendir Allah azze ve celle.
Allah azze ve celle, kullarına verdiği sözü muhakkak yerine
Getiren; onların dualarına cevap Veren, kullarının yaptığı hiçbir iyiliği Vafi Adıyla Unutmayan ve onların her bir iyiliğine misliyle karşılık Verendir.
Aziz ve celil olan Allah yaratığı mahlûkata karşı vefalı Olan ve vefalı olanları da Sevendir.
"...(Ahde vefa gösterin.) Verdiğiniz sözü de yerine getirin.
Çünkü verilen söz, sorumluluğu gerektirir."
(İsra Suresi 34. Âyet Meali)
******
Ey dualarımın sahibi olan Rabb'im!
Ey verdiği sözlerin Sahibi!
Ey sözünden asla geri Dönmeyen!
Ey incitmeyen kullarını!
Ey kullarının hayrını Dileyen!
Ey her hayrın Sahibi!
Ey vefalıların en Vefalısı Rabb'im!
Ey Vafi!
Sen dualarımın Sahibi;
Sen kalbimin Sahibisin Rabb'im!
Sen Verdiği bütün sözlerin Sahibi ve sözünden asla geri Dönmeyensin!
Sen kullarını İncitmeyensin Rabb'im!
Kullarının hayrını Dileyensin Sen!
Sen her hayrın Sahibisin Rabb'im!
Sen vefalıların en Vefalısı;
Sen Vafi Olan Allah'sın!
Rabb'im!
Vefayı kalbime yerleştir Vafi Adınla!
Verdiği sözü muhakkak yerine getirenlerden eyle beni!
Ruhlar âleminde verdiği söze vefa gösterenlerden;
Sözüne ve ahdine sadık kalanlardan eyle beni Vafi Adınla!
Enes (r.a) şu kutsî hadisi rivayet etmiştir: "Ben Resulullah'ı (Sallallahu aleyhi ve selem) şöyle buyururken dinledim:" Allah Tealâ, ‘Ey ademoğlu!
Sen bana dua ettiğin ve Benden affını umduğun sürece, işlediğin günahlar ne kadar çok olursa olsun onların büyüklüğüne bakmadan seni bağışlarım.
Ey ademoğlu! Günahların gökleri dolduracak olsa, sen Benden bağışlanmanı dilersen günahlarını affederim.
Ey ademoğlu! Sen yeryüzünü dolduracak kadar günahla Huzuruma gelsen, fakat bana hiçbir şeyi ortak koşmamış, şirke bulaşmamış olsan, Ben de seni yeryüzü dolusu mağfiretle karşılarım." Buyurmuştur."
Sen ki Verdiğin sözden dönmezsin Rabb'im!
Senin ki bir Adın Vafi'dir!
Dualarımı kabul buyur Dergâhında!
Affına sığınanlardan Eyle beni Rabb'im Vafi Adınla!
Vafi Adınla beni Bağışla!
Ümidimi alma elimden benim Rabb'im!
Beni Huzurunda yeryüzü dolusu mağfiretinle Karşıla!
Sen ki şefaat izni Verensin Rabb'im Resulullah'a! (Sallallahu aleyhi ve selem)
Sen ki şefaatçilerin Şefaatçisisin!
Resulullah'ın yolundan Ayırma bizi Kıyamete kadar!
Kıyamet Gününde de Rabb'im;
Kâinatın nuru Resulullah'ın; (Sallallahu aleyhi ve selem)
Şefaatini nasip Eyle bize!
Vafi Adınla Rabb'im;
Vefalı evlatlar;
Vefalı eş;
Vefalı dostlar nasip eyle bize!
Bizi de onlara vefalı olanlardan eyle Rabb'im!
Bizi,
Sana;
Kitabına;
Resulune (Sallallahu aleyhi ve selem)
Vefalı olanlardan Eyle Vafi Adınla!
.Kendileri zaruret içinde bulunsalar bile onları kendilerine tercih ederler.
Her kim de nefsinin cimriliğinden korunursa, işte onlar kurtuluşa erenlerdir." (Haşr Suresi 9. Âyet Meali)
Bizi Besmeleye;
Bizi Elhamdülillah'a;
Vefa gösterenlerden eyle Rabb'im Vafi Adınla;
Bizi nefsimizin cimriliğinden Koru Rabb'im!
Rahmetini Esirgeme bizden!
Vafi Adınla, Resulullah'a (Sallallahu aleyhi ve selem)
Ve Sana Rabb'im,
Vefalı olanlardan Eyle bizi!
"Ey iman edenler, akitleri yerine getirin..." (Maide Suresi 1. Âyet Meali)
*******
Ey vefalıların en Vefalısı!
Ey Vafi!
Kalbimin kalbinde de Sen Varsın!
Ve orada hep Sen Olacaksın;
Zikrettiğim sürece Seni;
Ve Seni unutmadığım sürece;
Biliyorum;
Sen de beni unutmayacaksın Rabb'im!
Sen beni Unutmayacaksın!
Çünkü Sen Vefalısın Sen Rabb'im!

"...Allah: Ahdim zalimlere ermez (onlar için söz vermem) buyurdu." (Bakara Suresi 124. Ayet Meali)
Verdiği söze en sadık Olan Sen!
Bana vefayı Öğreten Sen!
Biliyorum ahirette de,
En büyük vefayı Sen Göstereceksin bana!
Ey Vefasına muhtaç olduğum Allah!
Ey taptığım Allah!
Cennette; zümrüt renkli ağaçların gölgesinde
Vefalı dostlarının arasına beni de Kat ne olur!
Vafi Adınla Vefanı,
Benden esirgeme o yaman günde!
Âmin! Âmin! Âmin!V'el hamdülillahi Rabbil âlemin


http://www.ihvanforum.org/dua-lar/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder